- Hvordan og hvorfor bruge didaktik i en pædagogisk kontekst?
En måde at kunne tilrettelægge sin aktivitet ift. sin målgruppe. Vha af modellen får man klarhed over hvad det er man gerne vil opnå og hvordan man vil opnå det.
- Hvad tænker du/I om pædagogen som didaktiker?
Vi tænker at det er et godt redskab i den pædagogiske hverdag, da det som sagt giver en klarhed over målet med aktiviteterne.
- Hvilke fordele og ulemper er der ved at bruge didaktiske modeller, som en del af det pædagogiske arbejde i institutionerne?
Fordelene ved SMTTE-modellen er at få mere klarhed over aktiviteten, formålet med den, samt refleksioner egne tiltag og de tegn de viser.
Ulemperne ved modellen kunne være at man som pædagog bliver for målrettet og dermed overser børnenes egne tiltag og tegn, og dermed ‘glemmer’ at følge deres initiativ.
Hilsen
Heidi, Simon, Anders, Lasse og Anne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar