*Kom med konkrete eksempler på, hvor det lykkedes dig/jer at anlægge et børneperspektiv i praksis. Hvad var det særlige?
I vores feltstudie i sidste modul, har vi alle taget et form for børneperspektiv ift. den antropologiske undersøgelse vi udførte.
I modul 1 lavede vi et løb nogle 1. klasser hvor vi lavede mange små forskellige poster. På det løb tog vi børneperspektivet i form af at vi tilrettede aktiviteten til de enkelte grupper børn. så om det var for udfordrende eller for let, og justerede aktiviteten efter det.
*Kom med konkrete eksempler på, hvor det ikke lykkedes dig/jer at anlægge et børneperspektiv. Lykkedes det efterfølgende for dig/jer at hente dig/jer ind? Hvorfor/hvorfor ikke?
Vi har alle stået i situationer hvor vi har været stresset, presset eller skulle nå noget, der er vi enige om at vi nemt glemmer at tage børneperspektivet.
Fx når man skal hurtigt ud af døren og nå noget, og barnet ikke vil tage skoene på, der har vi nemt ved at miste børneperspektivet.
*Tal om de 7 læringsrum og om hvordan du/I kan anvende dem i jeres hverdag
Vi har snakket om at de 7 læringsrum kan bruges i dagligdagen for at man bliver mere opmærksom hvorfor og hvordan man gør ting.
At være opmærksom på at pædagogen er den som har magten over alle læringsrummene, og derfor også ansvaret for at børnene kan beherske fx ventetid, pauser og overgange.
Skrevet af Heidi, Anne, Lasse, Simon og Anders.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar